WATCHMEN-AZ ŐRZŐK...
Olykor-olykor bátorkodom feltételezni, hogy egy terminális plázában is élvezetes mozi élménnyel dúsíthatom az amúgy nem kevésbé terjengős filmőrületemet. A hangulatot alapvetően pozitív irányba hajlította az utazás különlegesnek mondható körülménye… tekintve, hogy kis egyetemvárosunkban a bevásárló center egy messzi-messzi galaxisban búvik meg a kereskedelmi túlkapások ellenére. No de a film… Watchmen- az Őrzők… nehézkes szájízzel ültem le tekintve, hogy a kliplatrinából piedesztára emelt Zack Synder nevéhez hozzábiggyesztették „…a 300 látnoki erejű rendezőjétől…” Kérem alássan a mélyen tisztelt director úr filmes szemmel nézve egy hamburgeragyú fantáziátlan music rendező... silány ars’ poétikával rendelkezik, eszköztárának főbb motívumai a lassított és gyorsított képek montázsában merülnek ki, ami finom megfogalmazásban is…hát gyengécske kifejezőeszköz. Ám a Watchmen ettől függetlenül értékes darabnak bizonyult.
A motívum kezeléssel túlzásba esett kezdeti képkockák ugyan sikálják némiképp az arra érzékenyek tudatát de ha elvonatkoztatunk a szájbarágós Smile figurától és a szigorú önreklámozástól (Lábjegyzet: a betört ajtón fél-totálban mutatott 300-as felirat kissé talán erős… csak emlékeztetőül, Hitchcock ön-befűzései munkásságának azon korszakában voltak, mikor már bőséges filmes svédasztallal rendelkezett)
Az opening vakufényes, félig mozgó, a teljes körű képregény feelinget megragadó képsorai hatásosak, bravúros kezdésnek mondható, érdekes technikai megoldással (bár „az egész egy gunyoros vicc” érzés-t ismét túljátszottnak érezhetjük, bár ki-ki ,hogy szereti a capuccinot), a sárgító és kopottas szűrők pedig arányosan tudták hozni az old-time képminőséget, előnyösebb megoldás volt mintha némi mű karccal és pattogó bakelit hanggal próbálkozott volna a stáb.
A történetről nem szeretnék hosszas ódákat zengeni hisz az jobbár az Alan Moore képregényének köszönhetően olyan magával ragadóan szürke , ragacsos, zord és barbár.
A film Tyler Bates által komponált zenéje ugyancsak hatásos és itt most nem a lehúzós-hatásvadász- irányító melódiákra gondolok … hanem a konkrétan és szépen kitalált és a képkockákhoz illő muzsikára... S bár nem tudom a már létező dalok kiválasztása és újrakomponálása is az ő feladata volt e minden esetre az érzékinek éppen nem mondható „pornotizált” kabinsex jelenet a „Haleluja” lassított verziójára lett ritmizálva…hát az kérem telitalálatos piros pont (még ha a tűzköpés a Looney Toones idéző bagatel túljátszás is).
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Texaspokercc 2019.04.29. 01:14:25
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.